Friday, October 22, 2010

Cinta... ♥

Baruk2 tuk tek aku ada terdengar rumors dr bandar Batu Pahat.. Katanya ada seorang tuk trying to commit suicide... Ngok! Ha kan dah free2 knk anok aku... apa yang menggeletek nya lagik... orang yang coba utk terjun dr BP Mall ya adalah seorang jejaka... 

Bila ditanyak, apa sbb and punca2 yang menghipnotiskan dirik sampey sanggup molah gya... Duhal tek putus chinta... 

Perghh.. .. jarang skali aku ndengar laki mok bunoh dirik sal cinta.. biasanya mpuan... Adapun laki yg coba utk bunuh dirik, biasanya frust dgn masalah kewangan... sama ada knk kepong ahlong, knk declare bankrupt oleh bank or kalah judi. Sumpah baruk tuk ku dgr laki mok bunuh dirik tegal pecintaan. Mun kenak bunuh banyak.

Tp dengar cita nya lagik... laki ya x mati pun.... hebat x? Tinggi bah Mall ya.. x mati bah... org len gugok dr tingkat 3 pun leh mati tegal organ lam bdn pecah menghempap bumi... tp laki ya x mati.. even x cedera sdikit pun.... pahal nya x mati? sbb... nya lom terjun.. neh... 

Ktk orang x asa pelik ka? kenak mesti terjun dr bangunan juak untuk bunuh dirik? cok pisok rah perut x mati ka? makan racun ka... gantung dirik ka.. mun mok bunoh dirik, tapok2 dah la... perlu ka d tempat awam? Padah jak mok mintak perhatian... bullshit..

Hmm... kalo aku ada d tempat kejadian.... aku soh nya terjun.. mun lambat2 sepak jak sak gugok.. tikam k barang dr jauh ka... at least bekurang juak manusia bodoh lam dunia tuk... x suka na ku ndengar org laki nk munuh dirik tegal putus cinta... lebih2 lagik bila nya seorang Muslim.

Tuk la akibatnya bila cinta kat manusia melebihi cinta kat Tuhan... kewarasan hilang... Otak dah terlalu pekat dgn puitis cinta sampe x berupaya mok berfikir dgn akal yg waras.. 

Mungkin ada yang padah... "ashrap.. coba ko fahami org ya utk sesaat... coba byg kn dirik ko rah nya... apa prasaan ko bila d tinggal oleh sang kekasih? mcm ney asa frust ko bila org yang ko bena2 syg tinggal kan ko? hmm?"

hmmm.. ok. aku coba untuk berada ditempat nya... mmg aku frust... aku x nafikan benda ya tapi coba...untuk....berfikir...lebih kehadapan.... apa hasil nya mun aku bunuh dirik? pecuma jak aku mati xda hisab... confirm neraka jahannam... udah neraka.. jahannam juak agik... lbh2 lagik bila asbab pembunuhan diri ialah putus cinta... kalo memang benar aku d tinggalkan mpuan ya.. knk mok kecewa lebih2?? Mpuan lain xda yg mok ng aku meh?? (mintak izin perasan kejap)

Mpuan ya curang... mpuan ya lari dgn laki lain... Mpuan ya cmok dgn kita... dah ya? mok polah gney juak agik? bunuh dirik pun bukan nya mpuan ya mok return pun... ko dah mati... mok return apa? justeru lebih bahagia sbb lelaki yang nya bencik dah xda d dunia.. n xda yg bakal mengganggu hidup..

OH! ok2.. jap aku rasa aku dpt tangkap.... mungkin cobaan untuk membunuh dirik ya hanya gimik smata?? kah2.. untuk mnarik perhatian? dgn harapan org yg kita syg ya akan berkata... "Jangan!!! jangan lakukan itu!! ayang mintak maaf!! pleasee!! turun! jgn bunuh dirik! ayang hargai cinta yg dberikan.. please.. turun... jgn terjun....!! ayang janji akan kembali kepangkuan.. sob2.." Adakah anda pasti ianya mungkin terjadi? sorry.. tidak sama sekali.. dialog dan prasaan ya cuma berlaku dlm cerekarama drama2 melayu.. jadi jgn prnah berangan...

Even mun ko dah mati skali pun.. xda nya org sedih dgn pemergian kau... for sure.. org akan anok kau abis2.. bukan stakat kau...family kau pun kenak tempias.. 7 keturunan malu pok... Ingat ya... 

Untuk laki yg mok bunuh dirik ya...and untuk sapa2 yang kaktuk berhasrat mok molah bnda yg sama... Please lah.. berfikir secara waras.. muhasabah dirik balit.. apahal nya ninggal aku? apa kurang nya aku? kaji kekurangan dirik... ubah mana yang dirasakan patut diubah... mungkin perpisahan ya lebih mendekatkan dirik kita dgn Allah.. sbb time kita d lamun cinta kita lalai... jarang hati kita mengingati Allah... 

Perpisahan ya banyak hikmah nya... sedarlah.. Allah sedang berbicara dgn kita... Allah mok tunjuk kat kita yg org ya x seswai dgn kita... Allah mok tunjuk yang org ya x setia dgn kita.. Allah mok tunjuk yang org ya bukan jodoh kita... Buktinya.. nya lari sbb x memilih utk hidup bersama and org ya curang dgn yg lain... Apa yang pasti... kita bakal dapat seseorang yg lbh bgs dr nya ya.... Ada bagus nya berpisah sekarang drpd berpisah time anak dah 10 org...

So... bukak hati.. sedih x salah.. nangis x salah.. sbb manusia ada perasaan.. cuma kalo bleh.. jadikan stiap musibah ya pengajaran bg kita... berikkan cinta yang abadi ya hanya untuk sebuah ikatan hubungan yang mmg kita tauk kekal.. Ikatan hubungan apa yang kekal?? hubungan dgn Allah.. hubungan dgn family... n maybe sahabat..  

7 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...