Wednesday, December 15, 2010

Bila Cinta Disoal

Hmm.. hak hok hak hok kita da sampey petengahan bulan December.. Sik berasa ho? Hmm... bila dah masuk ujong taun tuk.. ada yang dah balit campus.. ada yang baruk bercuti.. ada yang tengah bercuti..

So bagi yang tengah bercuti ya.. selamat bercuti lah mek ucap. Luangkan masa dengan family.. Bagi yg tgh hangat bercinta ya.. kawal pergaulan kita dengan c dia supaya penghujung tahun 2010 kita yang juga permulaan tahun 1432H sik kita cemari dengan kegiatan yang mencemarkan maruah kita mpun.

Berbicara soal cinta.. just now aku ada temu sigek.... mmm.. apa ho. nak madah questionnaire ya x juak.. p kedak.. ah.. mana2 lah.. kira bradik betunggal cdak ya juak lah..  

Dikala tgh bosan... aku pun cuba lah menjawab.. Actually aku tuk x rajin nk melayan soalan2 cinta tuk.. Ya la bagus nya mun bosan.. banyak benda2 nok sik suka d polah..... kita polah.

Soalan dan jawapan ku berbunyi; 


1) Anda sedang berjalan ke rumah pasangan anda. Terdapat dua jalan yang akan membawa anda ke sana. 
a)Jalan pertama ialah jalan singkat tetapi jalan itu sangat membosankan kerana tiada pemandangan yang cantik. 
b)Jalan pertama ialah jalan yang jauh tetapi penuh dengan pemandangan yang sangat mengasyikkan.

Jalan itu mewakili sifat anda dalam jatuh cinta. Jika anda memilih jalan yang singkat, anda adalah seorang yang mudah untuk jatuh cinta. Tetapi jika anda memilih jalan yang jauh, anda seorang yang mengambil masa untuk mengenali pasangan anda dan tak mudah jatuh cinta. 

Mun aku la...., ku pilih A. Sebabnya.. Kalo jln singkat... cepat sampey! hua hua hua.. bukan apa.. time is money.. Lagik pun.. aku tuk 'pemalu' bah.. meow lok? MEOW~ so.. kalo jln pjg pon, mun nk d kaka ya x pedah2.. k pa juak ho? sbb ku yakin mun ku makey jln jauh ya soalan ku suma bodo2.. 
"ktk biasa k jln tuk?",
"letih x ari tuk?",
"cantek ho pemandangan...kan?" (shit pun soalan)

2) Di dalam perjalanan anda kerumah pasangan anda, anda terjumpa rimbunan pohon bunga ros, sepohon bunga rosmerah dan sepohon lagi bunga ros putih. Anda mengambil keputusan untuk memetik 20 batang bunga ros untuk pasangan anda. Anda boleh pilih untuk:
a)Kombinasikan warna merah dan putih (pastikan berapa bilangan ros merah dan ros putih yang anda inginkan) 
b)Kesemua dalam satu warna (nyatakan ros warna apa) 

Bilangan bunga ros mewakili peratus apa yang anda ingin beri kepada pasangan anda serta apa yang anda harapkan. Ros merah bermaksud apa yang anda berikan manakala ros putih bermaksud apa yang anda harapkan. Contohnya anda memilih 10 ros merah dan 10 ros putih, ini bermaksud, anda memberikan 50% dalam perhubungan dan mengharapkan 50% juga dalam perhubungan.

Mun aku.... Non of above.. skati jak metik bunga orang.. coba ko tanam dahya orang metik.. manas x? tapi kalo d suruh metik... ku xmok petik bunga ya.. aku akan petik benih-benih bunga.. supaya kelak aku akan tanam benih2 ya.. dan aku akan hadiahkan "taman bunga" untuk c Dia.. uiseyh.. Sak juak bunga d luar umah ya kerin x besiram.

3) Anda ke rumah pasangan anda. Anda mngetuk pintu dan ahli keluarga pasangan anda membukanya. Anda akan: 
a)Meminta ahli keluarga pasangan anda memanggilkan pasangan anda. 
b)Mendapatkan sendiri pasangan anda. 

Soalan ini menunjukkan cara anda dalam menangani masalah perhubungan. Jika anda meminta ahli keluarga pasangan anda memanggil pasangan anda, anda seorang yang sering mahu lari dari masalah. Jika anda mendapatkan pasangan anda sendiri, anda seorang yang suka menyelesaikan masalah anda sendiri. 

Nang kurang aja lah mun nunggah dikpun ya bah... cdak nk mukak pintu ya pa cita?? Ignore?? At least... tego la ho...

Samekom makcik...  

Komsalam nak.. mok carik sapa?













Amira ada mcik?

Jap k.. macik nunggah...

ha kan supan gya.... instead of

Samekom!

Komsalam nak.. mok carik sapa?

MIRA!! ney ktk?? jap tumpang lalu cik.. mek nk nunggah Mira.





4) Sekarang, anda masuk ke rumah pasangan anda tetapi pasangan anda tiada di rumah. Anda ingin meninggalkan jambangan ros tersebut kepada pasangan anda. Di manakah anda akan tinggalkan jambangan tersebut? 
a)Di atas katil pasangan anda 
b)Di tepi tingkap bilik pasangan anda. 

Tempat anda meletakkan jambangan bunga yang anda bawa menunjukkan betapa kerap anda ingin bertemu dengan pasangan anda. Jika anda meletakkan jambangan tersebut di atas katil, ini bermaksud anda ingin selalu berjumpa dengan pasangan anda. Tetapi jika anda meletakkan jambangan tersebut di tepi tingkap, ini bermakna anda tidak kisah jika tidak bertemu dengan pasangan anda selalu. 

Letak jak la luar pintu umah. Gney juak ku nak masuk mun tuan umah xda ho...

5) Kemudian tiba masa untuk tidur. Anda dan pasangan anda tidur di bilik yang berasingan. Apabila anda bangun pada keesokan harinya dan pergi ke bilik pasangan anda untuk melihat si dia, adakah si dia: 
a)Sedang tidur. 
b)Telah terjaga 

Ketika anda masuk ke bilik pasangan anda untuk melihat pasangan anda, anda mendapati pasangan anda sedang tidur, ini bermakna anda menerima pasangan anda seadanya. Tetapi jika anda mendapati pasangan anda telah terjaga, anda mahu si dia berubah demi anda. 

Astaghfirullahal azim..... sapa ngaja ko ngendap org tido tuk?? hah?? Tido serumah agik ya.. yarabbiee.. Awal2 pagi dah nk molah dosa.. mun bena ku mok ngendap mlm tadik dah settle. Epp Epp...!

6) Mana satu lebih penting bagi anda? 
a)Keluarga anda 
b)Cinta anda

K tuk xda penjelasan.. P mun d suruh untuk aku menjawab..... Keluarga la ba...  Sapa yang membesarkan kita? makan minum tempat tinggal, etc. gerek? Sapa yang menyekolahkan kita? gerek? Hmm..? P ada juak orang bongok bin bodoh alias paloi a.k.a bendul... milih gerek dr keluarga... pa jak la..

7) Mana satu lebih penting 
a)Impian anda
b)Cinta anda

Impian la for sure.. sebab impian tuk benda yang besar... and cinta ya salah satu chapter, mok anak skolah tggi2 ya chapter lain, mok ada sebuah empayar perniagaan ya satu chapter, mok bahagiakan mak bapak d hari tua cdak ya chapter lain gik.. suma nya chapter2 di dalam sebuah "buku impian". 

So thats why aku sik suka jawab soalan cinta... sebab soalan2 gya sik banyak sikit akan menghampirkan kita dengan nilai hipokrit dalam percintaan... Ku x madah semua.. ya cuma terjemahan dari perspektif aku. Bagi aku cinta sikpat di ungkap dengan kata2.. tapi d buktikan dengan perbuatan dan doa. 

Kalo torang??



Reference;
-google.com 

15 comments:

  1. Haha.. Best2 jak jawapan kau tok... Adakah melalui pengalaman dikpun?! haha...

    ReplyDelete
  2. Apa yg benar nya ya Ris??

    X prnh ku ada pengalaman tido umah gerek Mir... hak2

    ReplyDelete
  3. Macam sial jak respon kau ya ash.. hahaha.. nyway nice.

    ReplyDelete
  4. ku asa ku knl sapa kau.. haha.. damn.. thanks btw..

    ReplyDelete
  5. Amir.. pengalaman ya penting bah.. kekekeke... Ashrav.. kipidap...

    ReplyDelete
  6. Yoh.. bab2 cinta tuk ku moderate jak eh.. haha.. thanks Wa..

    ReplyDelete
  7. hahahaa.. ok! skali gik cali pa di loya ktk tok n ada benarnyaa dlm kehidupan tok.. huhuu.. best!!

    ReplyDelete
  8. hmmm... lemme guess.. bukan ktk ka org yg paling bbersemangat bila jawab soalan2 cinta nad? ehek2

    ReplyDelete
  9. saya telah memilih keluarga,,dan tinggalkan cinta saya...sedeh sik?

    ReplyDelete
  10. Sedih~~ Sama la kita Za...

    But.. i think.. that is better..

    ReplyDelete
  11. Salam.. xsangka ktk ada pengalaman sdih.. apa lagik.. story la ! anyway.. nice touch of blog

    ReplyDelete
  12. sedih kmk terlalu extreme untuk d ceritakan.. haha

    ReplyDelete
  13. aieee.. ngegeh kitak..

    story la.. boleh jd pedoman org lain.. knk ktk mok breakup sebenarnya? perempuan ya sik bagus ka ?

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...