Monday, December 20, 2010

I am Gay

I am GAY.. am OKAY...

Perghh!! Pengakuan berani mati! Oleh siapa? Aku?? ahaha..

Celang mata pagi butak ku terjumpa sebuah video d you tube yang bagi aku sungguh....... ntah la.. sik pande juak ku nak nyebut.

Video ya memaparkan sebuah pengakuan seorang insan.. seorang melayu.. seorang Islam! Mengaku dirik nya gay. Ok... Jelas.. bukan Fitnah. bukan khabar angin... bukan buruk sangka... tapi pengakuan..



Mintak maaf kepada para lelaki yang gay d luar nun... mintak maaf sebab aku terpaksa mengutuk sifat tuk. sepertimana aku mengutuk orang yang... membuang bayi.

Mungkin ada orang yang akan menegur.. 

Ashraf.. coba ko fahami orang ya.. coba untuk bediri d tempat nya... coba rasa apa yg nya rasa... mungkin ko akan paham gney perasaan orang yang gay.

Bagi pendapat aku... yakni selemah lemah pendapat... Dunia boleh berubah.. peradaban boleh berubah.. tapi hukum Allah sik akan pernah dapat diubah.. Peredaran zaman lah yang patut mengikut acuan Islam.... bukan Islam yang mengikut acuan peredaran zaman... nilai agama jauh lebih tinggi.

Kalo zaman para anbiya sebelum di utusnya Muhammad saw, mungkin hukum di pinda Allah dengan tujuan pembentukan peradaban umat manusia secara berperingkat supaya sik berlaku penolakan hukum secara mutlak akibat perubahan besar yang d mbak secara drastik.. 

Tapi setelah wafat nya baginda Rasulullah saw... Hukum Allah adalah syumul... lengkap!. Sik ada pindaan dan perubahan agik dah.. Jadi apa-apa ketidakjelasan kita tentang cara hidup pada zaman kinek.. sila lah merujuk kepada al-Quran dan hadith. Bukan nya Idealogy barat.

Alu la nak beceramah.... 

Berbalik kepada kisah gay kita.... bedasarkan hujah Abang Azwan kita atas nun.. yang berbunyi...

Memang tidak d nafikan, agak sukar untuk menjadi seorang gay d Malaysia, Kita seorang yang melayu, faktor agama dan budaya... banyak mencorakkan kehidupan kita yang memberi tahu kita... apa yang kita boleh jadi, apa yang kita tidak boleh jadi.... Tapi kita kena ingat bahawa, apa yang d beri tahu orang lain, guru2 kita, ustad kita, kawan2 kita, kebanyakan nya adalah pandangan seorang heterosexual. Mereka tidak merasai, dan tidak memahami bagaimana menjadi seorang yang gay,... kita lebih mengetahui diri kita... kita perlu mengambil masa, dan terus mencuba.... bla bla bla pok pek pok pek hak hok hak hok...

Ok Wan... aku stuju bila ko madah agama dan budaya banyak mencorakkan kehidupan kita... apa yang kita boleh jadi.. dan apa yang kita sik boleh jadi..... Ko ngakuk benda ya wan... ko ngakuk bahawa agama adalah suatu panduan. Aku stuju agama memang menghadkan apa yang kita boleh dan pa yang sik boleh di polah...

Yang menghadkan ya bukan seorang manusia Wan... Bukan Rasulullah yang menghadkan.. bukan ustad, cekgu2, and kawan2 ko yang heterosexual.. Bapak kau pun bukan... siapa la??

ALLAH!! 

Mintak diperbetulkan ayat "kita lebih mengetahui diri kita"... Sorry agik Wan.. Allah lebih tauk tentang dirik kita berbanding kita mpun.... Pencipta lebih memahami tentang apa yang nya cipta... Sebab ya Allah menetapkan hukum. Sebab ya lah Allah mengukir sejarah Nabi Luth di dalam Quran untuk kita muhasabah... untuk kita jadikan teladan...

Kita tuk tangan terjepit pintu gik meraong macam kambin mati bini. Kaum nabi Luth ya dolok marek diterbalit bumi pok... before ya kenak ujan batu berapi gik cdak tedah... Mun dah Allah merik bencana gya... ko paham2 la... maksudnya ya larangan berat. (Mintak di rujuk kisah2 kaum nabi Luth...)


Mungkin aku sikpat nak nyalah kau 100% la Wan.. tapi aku tetap juak mok nyalah kau... boleh sik?? sik kira la berapa peratus pun.. Sebab apa?? sebab bukan ko sik paham agama..  ko kenal manusia yang bergelar "ustad"...  ko kenal apa agama kau.. So...bait ko pikir balit lah... then ko tarit balit kata2 ko d atas nun...

Banyak jak mpuan bagus2 d Malaysia tuk Wan.... nok laki juak di ntam kau.. Coba ko kesian kit ngan ompuan2 di Malaysia tuk.. udah la laki nya sikit... kau gik nk ngurang jumlah orang laki...

Bah udah lah... ku ngerepak panjang2 pun bukan ko paham bahasa Sarawak... Mun ko dah berubah fikiran lak.... ko delete lah video ko rah youtube ya... riso bena ku... makin lamak ku nangga muka ko... makin bertambah perasaan ku rah kau... Ada no tepon ko Wan?? Mintak?? Meow~

6 comments:

  1. munlah gay ya hensem,
    yang dapat kmk padah,
    bazir orang ensem jak.haha

    ReplyDelete
  2. Nang dasyat miak ya... Nasib bukan orang kuching tok.. Mun ada carik jak kakya baok k krambit... Ishhh.. Merik malu nar juak ehhh.. Nang ptt d baok miak ya.... Allahu Akbar!

    ReplyDelete
  3. Rejam sampei mati jak.. Sula kan.. Merik malu jak eh hoh.. :P

    ReplyDelete
  4. Hani.. aok eh.. rugi jak ensem2 p gay... kalo la kehenseman ya dpt d pindah milik. seyh.. haha

    undang2 agama x kuat bah rah malaysia tuk mir.. mintak jauh dr bala lah ngara kita tuk..

    bena ya wa.. sula jak pisang ya.. sik guna nyimpan.. bukan d pakey juak ya kelak..

    ReplyDelete
  5. : hahahaha gus gus :)
    suka ! indok ati bca :P

    ReplyDelete
  6. p kebanyakkan owg hensem mesti nya gay...urm.... azan jak kat telinga si gay ya.. sak menanah telinga nya...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...